pátek 8. února 2013

Jak zálohovat data?

Zálohujete? Pokud ne, udělejte si na to pár minut času. Když jsem měnil už podruhé disk u notebooku, řekl jsem si, že musím nějak vyřešit automatické zálohy. Hledal jsem program, který každý den udělá kopii vybraných složek na nějaké externí úložiště. A dokonce i těch složek a souborů, které jsou používány v okamžiku zálohování jiným programem. Po vyzkoušení několika prográmků jsem skončil u Cobian Backup - je zdarma a umí toho více než leckteré placené zálohovací programy.

Výhodou je fakt, že program běží jako služba a umí vytvořit stínovou kopii disku při zálohování - nedochází tedy ke kolizím u souborů právě používaných jiným programem. Umí přistupovat jak k lokálním diskům, tak i síťovým a to včetně protokolu FTP.

Okno uživatelského rozhraní Cobian Backup

Na síťovém úložišti jsem si vytvořil FTP účet pouze pro tento zálohovací program a nyní mám bez jakékoliv námahy vybrané složky zálohované na externím síťovém úložišti. Cobian Backup vytváří přírůstkové zálohy, to znamená, že soubory, které se od poslední zálohy nezměnily zbytečně znovu nekopíruje. Lze nastavit i kolik chcete udržovat verzí záloh nebo po jaké době se má vytvořit záloha úplná. Šifrování a podobné libůstky program podporuje také. Za sebe doporučuji.

Žádné komentáře:

Okomentovat